Faq

Hier kunt u de antwoorden vinden op de meest gestelde vragen over directvoeding.nl en onze dienstverlening. Staat de vraag er niet bij? Neem dan contact op met onze klantenservice via e-mail contact@directvoeding.nl of bel met onze technische helpdesk.

1. Hoe kan ik een account aanvragen?
2. Hoe kan ik inloggen?
3. Ik ben mijn wachtwoord vergeten? 
4. Ik ben mijn gebruikersnaam vergeten?
5. Hoe werkt de medicatiebewaking?
6. Wie levert de medische voeding?
7. Hoe werkt de koeriersdienst?
8. Wie betaalt de kosten van de medische voeding?
9. Wat kost het gebruik van directvoeding.nl mij als diëtist?
10. Hoe kan ik punten sparen?
11. Hoe kan ik mijn gespaarde punten inwisselen? 
12. Wat is de levertijd?
13. Kan ik zelf test producten bestellen?
14. Kan ik een bestelling annuleren?
15. Kan de patiënt niet gebruikte producten retourneren?
16. Voldoet directvoeding.nl aan alle wettelijke eisen?
17. Kan ik voor dezelfde patiënt elder bestellen, bijvoorbeeld bij een andere apotheek of facilitair bedrijf.

Antwoorden:

1. Hoe kan ik een account aanvragen?
Ga naar onze homepage http://www.directvoeding.nl/ en klik op Account aanvragen. Vul zoveel mogelijk gegevens in over uzelf en uw praktijk. Alle vragen met * zijn verplichte velden en moeten worden ingevuld. Klink op Voltooi registratie om uw account te activeren. Onthoud uw gebruikersnaam en wachtwoord goed en noteer deze op een veilige plaats. Let op dat uw password hoofdlettergevoelig is. Wij raden aan om uw emailadres als gebruikersnaam te gebruiken.

2. Hoe kan ik inloggen?
Ga naar onze homepage http://www.directvoeding.nl/ en voer uw gebruikersnaam en wachtwoord in bij Al klant? Log in. Let op uw password is hoofdlettergevoelig.

3. Ik ben mijn wachtwoord vergeten?
Onder de Al klant? Log in kunt u klikken op wachtwoord vergeten? Geef uw emailadres op en uw wachtwoord wordt naar u gemaild.

4. Ik ben mijn gebruikersnaam vergeten?
Dat is uw emailadres waarop u e-mail van ons ontvangt.

5. Hoe werkt de medicatiebewaking?
Bij iedere bestelling vragen wij zelf naar de medicatiehistorie van uw patiënt via een digitaal netwerk, u of uw patiënt merkt hier niets van. Aan de hand van deze gegevens en de bestelgegevens wordt geverifieerd of de gevraagde voeding eventueel schadelijke bijwerkingen heeft of dat de voeding en de gebruikte medicatie elkaar nadelig beïnvloeden in hun werking. Klik hier voor meer uitleg.

6. Wie levert de medische voeding?
Regio Apotheek Amsterdam is een regionale apotheek die landelijk geneesmiddelen levert. Er zijn twee BIG-geregistereerde apothekers werkzaam die zich dagelijks bezighouden met de veiligheid en rationele therapie van de patiënten. De apotheek heeft de verantwoordelijkheid voor het compleet houden van de dossier van de patient waar dan ook woonachtig. De apotheek voldoet aan de NAN-norm en bezorgt de klinische voeding met behulp van speciale koeriers met landelijke dekking.

7. Hoe werkt de koeriersdienst?
De koeriers krijgen de opdracht om bij een patiënt te leveren. De koeriers nemen contact op met de betreffende patiënt en spreken een dag en tijdstip af voor het leveren van de klinische voeding. De koerier neemt indien er sprake is van eerste uitgifte van speciale voeding een gediplomeerder assistente mee voor meer expliciete uitleg over het gebruik. Wij kunnen in de avonduren bezorgen en ook in het weekend indien dat gewenst is. Wij leveren niet af op een ander adres tenzij dit wordt verlangd van de dietiste of de patiënt.

8. Wie betaalt de kosten van de medische voeding?
Indien de patiënt voldoet aan de richtlijnen van in de Bijlage 2 opgenomen criteria van dieetvoeding, wordt de rekening direct doorgestuurd naar de zorgverzekeraar. Het kan zijn dat de zorgverzekeraar de kosten doorberekend aan de patiënt via de eigen risico die zij overeengekomen zijn met de patiënt. Let op dat er altijd producten zijn die NOOIT worden vergoed, ook niet met machtiging. Onze productenoverzicht geeft daar uitsluitsel over.

Voldoet de patiënt niet aan de criteria is het raadzaam dit goed met de patiënt te bespreken daar de kosten flink kunnen oplopen. De patiënt kan bij akkoord, een aan hem/haar verzonden factuur overmaken op onze bankrekening.

9. Wat kost het gebruik van directvoeding.nl mij als diëtist?
Niets. U ontvangt zelfs door gebruik te maken van onze website spaarpunten die u kunt inleveren.

10. Hoe kan ik punten sparen?
Als u zich inschrijft als gebruiker, ontvangt u 5 punten kado. Bij elke bestelling voor elke patiënt ontvangt u per bestelling ook 1 punt. Als u een collega Directvoeding.nl aanraadt en hij/zij geeft dit aan bij de inschrijving ontvangen u en uw collega 5 punten. Uw punten worden automatisch opgeteld. U hoeft niets te doen.

11. Hoe kan ik mijn gespaarde punten inwisselen?
Helaas kan dit nog niet. Wij zullen u hier zo spoedig mogelijk over informeren. U spaart vanaf dag 1 al punten. Al de gespaarde punten zullen actief blijven ook al kunnen ze op dit moment niet ingeleverd worden.

12. Wat is de levertijd?
In principe één werkdag. In geval van problemen met de levering vanuit fabrikanten kunnen vertragingen optreden. In dat geval nemen wij altijd contact op met u of de patiënt.

13. Kan ik zelf testproducten bestellen?
Ja. Als u zich inschrijft als voorschrijver dan staat automatisch bij uw patiëntenoverzicht uw naam als eerste patiënt. U kunt dan een bestelling plaatsen op u w eigen naam, deze zal worden bezorgd op een door u aangegeven adres. U wordt niet voor deze producten gefactureerd, ook niet uw verzekering. Deze producten verstrekken wij GRATIS aan u op een fair use policy basis. U kunt deze producten dan zelf gebruiken om te testen of als sample te geven aan uw patiënten.

14. Kan ik een bestelling annuleren?
Dat kan alleen telefonsisch. Neem contact op met ons op 020 695 4401.

15. Kan de patiënt niet gebruikte producten retourneren?
Ja, dat kan. De patiënt kan bellen naar 020 - 695 4401 en vragen of de koeriersdienst de producten weer kan komen ophalen. Wij zullen de verzekering crediteren voor de niet gebruikte middelen. De producten moeten wel onaangetast en in goede staat zijn.

16. Voldoet directvoeding.nl aan alle wettelijke eisen?
Directvoeding voldoet aan de NAN-norm. Dit is een landelijke norm voor apotheken dat erkend wordt door VWS en de inspectie. Facilitaire bedrijven hoeven niet aan deze norm te voldoen. Omdat wij ook geneesmiddelen verstrekken hebben wij een hogere kwaliteitseis dan facilitaire bedrijven. De gegevens van patienten van Directvoeding zijn beveiligd en niet toegangelijk voor onbevoegden. Directvoeding is geregistereerd bij CBP en voldoet aan alle eisen.

17. Kan ik voor dezelfde patiënt elders bestellen, bijvoorbeeld bij een andere apotheek of facilitair bedrijf?
Ja, dat kan. Echter moet u voor dezelfde patient een nieuw machtigingsformulier opmaken en opsturen naar de andere leverancier. Het dossier van de patiënt is dan echter niet meer compleet bij Directvoeding en u krijgt geen herrineringsemail wat betreft herhalingen.